WMF Profi Plus Citruspers - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF Profi Plus Citruspers op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

e***********@g******** 17-03-2022

mooie handige citruspers

goede en mooie pers.
onderdelen makkelijk te reinigen. ziet er ook chiq uit op de keuken.
handige nopjes aan de onderkant waardoor de pers goed op zijn plaats blijft staan

Pluspunten

• goed schoon te maken
  • mooi

r*******@g******** 11-03-2022

Hele fijne apparaat
Heel stevig
Makkelijk in gebruik
Mooie kleur
Makkelijk schoon te maken

phanter 10-03-2022

Prachtige eyecatcher in de keuken

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Prachtige citruspers die een echte eyecatcher in de keuken is. Stevig apparaat en doet zijn werk goed

Pluspunten

• solide

Minpunten

• iets groot

c*******************@i********* 10-03-2022

Robuust

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Een robuust apparaat die doet wat die moet doen. Iets te duur, maar een aanrader

• Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Iets te duur

DaantjeDee 08-03-2022

Werkt goed

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Het is een mooi uitziend citruspers. Hij werkt heel gemakkelijk. Hij is eenvoudig en elkaar te zetten en hierdoor ook makkelijk schoon te maken. Je hebt niet veel kracht nodig om de sinaasappels uit te persen, al moet je wel even de feeling krijgen.

Pluspunten

• Mooi uitziend
  • Makkelijk in- en uitelkaar te halen

Minpunten

• Groot
  • Duur

DapInsch 07-03-2022

Super apparaat!

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Er gaan er bij ons in huis heel veel sinaasappels doorheem. De vorige pers is in de berging omdat die wat minder handig was. Een pers zoals deze WMF met een hefboom stond al in de planning. Meedoen aan deze actie was dus een no-brainer. De werking is eenvoudig, het schoonmaken is super makkelijk en de sap opbrengst is uitstekend. Zowel sinaasappels als grapefruits. En hij staat ook mooi in de keuken. Elke dag beginnen met koffie en een vers sapje is zo een makkie. Een niet te vergeten pluspunt is dat hij heel erg stil is!!
Goed gedaan dus WMF!

Pluspunten

• Handige hefboom functie
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Sap opvang mag wat groter.

s********@h********** 25-02-2022

Een aanwinst in de keuken!

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

De titel zegt het al. Deze sappers is een aanwinst voor onze keuken. Het is even wennen. We waren voorheen in bezit van zo'n lelijke spierwitte handpers die een kriem was om schoon te maken en tevens zoveel herrie maakte dat je beter tijdens gebruik oordopjes in kon doen. De WMF citrus pers is van een heel ander caliber. Allereerst is het een mooi apparaat om te zien door zijn rvs afwerking. Bovendien is de motor erg krachtig en voelt het persen zeer degelijk aan. Ondanks deze kracht is hij redelijk stil, je kunt prima een gesprek voer terwijl je sinaasappels perst. Waar we voorheen met de hand de sinaasappel om de ronddraaiende pers moesten draaien kan dat nu doormiddel van een solide hendel. Alle onderdelen zijn verder van hoogwaardige kwaliteit en het snoer kun je na gebruik onder apparaat oprollen. Door het tuutje komt de sap uit het apparaat en het vruchtvlees wordt netjes opgevangen. Na gebruik kun je alle losse onderdelen in de vaatwasser doen of met alle gemak met de hand afwassen. Hij ziet er mooi uit, is kinderlijk eenvoudig in gebruik, en gemakkelijk schoon te maken. Wij zijn fan!

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Sou 25-02-2022

Gemakkelijk & geruisloos

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Het is mij vaak gebeurd dat ik perssinaasappels heb weggegooid, omdat ik toch geen zin had om ze handmatig te persen. Het kost ook veel kracht. Met dit apparaat is dat niet meer zo. Ik pers mijn citrusvruchten nu met gemak!

Het apparaat is ten eerst makkelijk in elkaar te zetten. Ik moest er wel ruimte voor vrijmaken omdat het best groot en zwaar is. Voordeel is wel dat het een mooie design heeft. Door de zuignoppen op de onderkant staat het apparaat ook stevig op mijn aanrecht.

Het persen zelf gaat dus heel makkelijk. Ik hoef gelukkig geen kracht meer te gebruiken. Een glaasje jus persen is zo gedaan en wat mij opviel is dat het bijna geruisloos gaat.

Ik moest de eerste keren nog wel wennen aan de antidruptuit. Bij mij ging het juist druppen! Toen ik eenmaal wist hoe het werkte, morste ik niet meer. Verder is het net als bij elk ander apparaat wel een kwestie van meteen onderdelen uit elkaar halen en schoonmaken. Dat is nooit leuk, maar hoort er nu wel eenmaal bij.

Al met al ben ik blij met dit gemakkelijk en mooi apparaat.

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • snel
  • Geruisloos

Minpunten

• Wennen aan het tuitje
  • Onderdelen eruit halen na gebruik

k**********@g******** 24-02-2022

makkelijk en stil. Wel prijzig

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Via the insiders heb ik de WMF Profi Pllus Citruspers mogen proberen. Nadat ik de pers heb ontvangen moest ik nog even wachten tot het weekend, waarop ik rustig de tijd heb om in de morgen eens op mijn gemakje een lekker verse sinaasappelsap te persen. Inmiddels heb ik de pers meerdere weekenden gebruikt en ik ben positief over de pers. Het apparaat is vrij groot, het ziet er uit alsof het gemaakt is voor een flinke hoeveelheid sap. Voor professioneel gebruik dus. Ik heb alle keren 2 kg aan sinaasappels gebruikt om te persen. 2 kg sinaasappels staat gelijk aan 1 liter sap. Het gebruik is heel erg positief. Heerlijk rustig apparaat. Ongeacht hoeveel druk je uitoefent blijft deze erg stil. Wil je het huishouden verassen met verse jus d’orange worden ze er niet direct wakker van. Dat is wel zo prettig. De persvorm heeft twee ‘pootjes’ waarmee het grove pulp ook door de zeef wordt gemalen. Echter werkt dat in de praktijk niet helemaal vlekkenloos. Hierdoor loopt de zeef langzaam vol en blokkeert dit de doorloop van het sap. Je moet dan dus met je vinger de grove pulp nog wat door de zeef duwen en erna verwijderen. Dat is jammer, maar het enige minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen vinden. Met het persen is er niet veel druk nodig. Sterker nog, als je te veel druk zet duw je de sinaasappel zo kapot. Er zit een automatische stop op bij te veel druk, maar die heeft zijn werk nog niet hoeven te doen. Schoonmaken stelt ook weinig voor. Je kunt alle onderdelen verwijderen en schoonmaken of kiezen om ze in de vaatwasser te doen. Ideaal dus. Al met al een heel fijn apparaat.

Pluspunten

• erg stil
  • makkelijk in bediening
  • makkelijk schoon

Minpunten

• pulp raakt vol
  • prijs
  • groot formaat

Picaja 24-02-2022

Mooi en handig

Snel en gemakkelijk

Een top apparaat om snel wat sinaasappels uit te persen. Met een slim uitloopje die je omhoog kan zetten als druppelstop. Degelijk apparaat alleen de Persrbeugel oogt wat minder sterk. Gemakkelijk schoon te maken.

• Stevig
  • Gemakkelijk schoon te maken

Minpunten

• De pers hendel oogt wat minder sterk

Hanny 24-02-2022

Mooie degelijke citruspers, doet goed zijn werk

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Mooi design, stevig materiaal, een plaatje in de keuken. Het persen gaat super makkelijk en er komt veel sap. Jammer is dat de pulp de gaatjes wat verstopt en dat de perskegel lastig te verwijderen is. Je moet best wat kracht zetten en even snel even leeggooien is er dan niet bij. Toch een hele fijne citruspers, hij is wat aan de prijs maar wat mij betreft de investering waard

Pluspunten

• Perst licht
  • Mooi degelijk materiaal
  • Veel sap

Minpunten

• Prijs
  • Perskegel zit wat strak

Pimmie 24-02-2022

Robuust apparaat

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Wow wat een degelijk apparaat. Eerder hadden we een kunststof pers in de keukenmachine van een heel goed merk. Deze machine overstijgt onze verwachtingen. Het is weliswaar een zwaar apparaat maar niet kolossaal waardoor het een vast plekje in de keuken kan krijgen. Geen gedoe met een hele keukenmachine in elkaar zetten.
Ik begrijp dat er een zekering op zit wanneer je te hard zou drukken. Wat wij merken is dat in beginsel het motortje tijd nodig heeft om op te starten (is dit kloppend of een defect?).
Eenmaal op gang gaat het persen heel goed. Onze dochtertje wil nu elke dag sinaasappels persen en kan hem zelf bedienen (onder toezicht uiteraard. Maar een kind kan de was de doen. Top product!

Pluspunten

• Stevig
  • Goede kwaliteit

wdenexter 22-02-2022

Kwalitatief goede en mooie citruspers

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Kwalitatief prima citruspers. Onderdelen van aluminium en roestvrijstaal.
Heel erg makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken. Als het apparaat perst is het snel en
stil. De sinaasappels komen er mooi schoon zonder vruchtvlees uit.
Onder het apparaat zitten zuignappen die er voor zorgt dat het apparaat niet verschuift.
De druppelstop is ook handig voor het knoeien. Pers heeft een mooi design.

Pluspunten

• stil
  • makkelijk schoon te maken
  • mooi design

Minpunten

• prijzig

Sasske112 22-02-2022

een sieraad op het aanrecht

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Fantastisch apparaat. Een echte aanwinst voor je keuken. Makkelijk in gebruik, snel schoon te maken en van degelijke kwaliteit. Een sieraad voor op het aanrecht.

Pluspunten

• zeer snel schoon te maken
  • mooi design
  • handig in gebruik
  • krachtig

Minpunten

• te duur

h************@g******** 21-02-2022

WMF citruspers aanrader

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Deze citruspers van RVS staat prachtig in onze keuken. Hij staat naast de wmf mini keukenmachine. Het apparaat komt degelijk over en is het ook.
De citruspers is gemakkelijk in gebruik. Opvallend is de hoge sapopbrengst. Dit redden we met de hand nooit. De druppelstop voorkomt druppels op ons keukenblad en je kan even wat sap verzamelen voor je het in het glas laat terechtkomen. We hebben al allerlei citrusvruchten en combinaties geperst. Alle onderdelen zijn goed schoon te maken, met de hand of in de afwasmachine.

Pluspunten

• hoge sapopbrengst
  • stil
  • makkelijk schoon te maken

Danny Thiel 21-02-2022

Perst erg goed, aanrader!

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

De citruspers wordt goed verpakt aangeleverd en oogt na het uitpakken al direct degelijk. Met name het inzetstuk wat daadwerkelijk voor het persen zorgt is zwaar uitgevoerd. Alle onderdelen zijn makkelijk in elkaar te zetten, een kind kan de was doen. De hendel die bovenop zit voelt minder stevig aan doordat er wat zijdelingse speling in zit in combinatie met het gekozen materiaal. Er zit achterop een klein drukknopje waarmee je het apparaat aan- of uit zet. Handig dat de stekker dus gewoon in het stopcontact kan blijven zitten en het apparaat wel uitgeschakeld kan worden. Het persen gaat werkelijk waar als een zonnetje . Wat hierbij opvalt is dat de citruspers fluisterstil is in vergelijking met onze oude citruspers. Natuurlijk niet het belangrijkste bij een citruspers, maar in de praktijk is dit toch wel prettig. Door de hendel bovenop gaat het persen erg makkelijk, zonder dat dit veel kracht vergt. De krachtige motor maakt het uitpersen van de sinaasappels een koud kunstje. Je ziet na het persen ook duidelijk dat de hele, of eigenlijk halve, sinaasappels goed worden uitgeperst zodat al het sap benut wordt. De druppelstop zorgt ervoor dat er geen geklieder ontstaat op het aanrecht. Een simpele maar doeltreffende functie wat mij betreft. Tegen het schoonmaken zag ik meer op. Toch blijkt dit is de praktijk zeer makkelijk te doen. Doordat alle onderdelen simpel uit elkaar kunnen worden gehaald, vergt dit na het afspoelen vrijwel geen werk. Alle onderdelen zijn goed te reinigen en de machine zelf is goed af te nemen met een vochtige doek. Vooralsnog een heel fijn apparaat!

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Degelijk apparaat
  • Kost weinig kracht
  • Veel sap

Minpunten

• Hendel heeft wat zijdelingse speling

r*****************@g******** 21-02-2022

Duur maar solide

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

De WMF citruspers ziet er bijzonder "fancy" uit, is robuust en zeker een blikvanger in iedere keuken, mits je een flinke aanrecht hebt overigens wat hij neemt ook wel wat ruimte in. Want het is namelijk geen apparaat dat je na gebruik opbergt in je keukenkast. Maar daar is dan ook alles meegezegd aangezien de mogelijkheden beperkt zijn tot het enkel persen van citrusfruit. Hij doet zijn werk voorbeeldig op een redelijk stille manier en het persen gaat moeiteloos zonder dat je kracht hoeft te zetten op de hendel, één minpuntje vind ik dat het sap na een paar sinaasappels te hebben geperst minder goed doorloopt door de hoeveelheid vruchtvlees op het rooster. Maar dan komen we toch bij een niet onbelangrijk punt, want voor het enkel persen van een sinaasappeltje of grapefruit is apparaat wel erg prijzig met een advies prijs van Euro 149,- . Ook gezien de momenten dat je het apparaat gebruikt aangezien ik hem niet iedere gebruik misschien ben ik daar een uitzondering in. Verder vindt ik het iedere keer schoonmaken van het apparaat na een paar glazen te hebben geperst toch nog wel een gedoe (als je geen vaatwasser hebt) en dan bedoel ik om hem echt schoon te krijgen bijvoorbeeld de kap moet je heel goed langs de randjes schoonmaken voor fruitresten want doe je dit niet dan wordt het er niet hygiënischer op bij een volgende keer persen. Dus mijn slotconclusie is dan ook een prima apparaat en ik beveel hem zeker aan als je zoals gezegd niet naar de prijs kijkt maar ik vind het apparaat van mijn kant gewoon te prijzig kijkende naar zijn mogelijkheden en zal hem dan ook niet behouden.

Pluspunten

• Robuust solide en mooi apparaat
  • Redelijk geruisloos

Minpunten

• Prijs
  • Schoonmaken
  • Snel verstopt raken van het rooster

Connie66 20-02-2022

Luxe en krachtige citruspers

Uiterlijk:
Wow wat een prachtig apparaat. Vrijwel helemaal van geborsteld RVS gemaakt. Staat werkelijk prachtig op het aanrecht. Ziet er ook kwalitatief degelijk uit. Luxe uitstraling. Wel groot en zwaar, maar dat is wel nodig vanwege de krachtige 160W motor. Hiermee staat het apparaat wel lekker stevig. Ook zitten er zuignapjes onder die er voor zorgen dat het apparaat niet wegschuift tijdens gebruik.

Gebruiksgemak:
Eigenlijk spreekt alles voor zich. Makkelijk in elkaar te zetten en uit elkaar te halen. Alle losse onderdelen kun je onder de kraan afspoelen na gebruik. Je steekt een halve sinaasappel op de punt van de perskegel zodat deze niet verschuift en je drukt de handel een paar seconden naar beneden. Daar is nauwelijks kracht voor nodig. Het sap wordt opgevangen in een plastic reservoir. Je kunt er direct een glas onderplaatsen en dan loopt het sap vanuit het reservoir direct het glas in. Je kunt er ook voor kiezen om het schenktuitje (druppelstop) te sluiten zodat het sap in het reservoir blijft zitten. Ook makkelijk om makkelijk meerdere glazen achter elkaar eronder te plaatsen zonder dat er druppels op het aanrecht vallen door steeds het tuitje te openen en te sluiten als het nodig is. De motor is krachtig en maakt geluid, maar het volume valt mee zodat je ‘s-morgens niet iedereen wekt vanwege een hoop lawaai als je je huisgenoten wilt verrassen met een vers sapje. De sap smaakt heerlijk, ik was vooraf namelijk een beetje bang dat er ook een deel van de bittere binnenkant van de schil zou worden meegeperst net zoals in de supermarkt, maar dit is niet het geval.

Conclusie:
Het is een prachtig apparaat dat niet misstaat in de keuken. Het is wel een groot en zwaar apparaat, maar dat is niet voor niets. Gebruikersvriendelijk en zo schoongemaakt. De sap die er uit komt is heerlijk. Een paar seconden per vrucht, dus de klus is zo geklaard. Ik ben er blij mij. Voor mij geen ander apparaat meer.

Pluspunten

• Luxe RVS uitstraling
  • Krachtige 160W motor
  • Weinig geluid
  • Stevig met zuignapjes
  • Gebruikersvriendelijk

Minpunten

• Groot

HvdB 20-02-2022

Mooi apparaat, prettig in gebruik.

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Mooie citruspers die prettig werkt. onderdelen zijn makkelijk te verwijderen en schoon te maken, zelfs in de vaatwasser.. Apparaat heeft mooi design waardoor deze mooi op het aanrecht kan blijven staan. Onder de voet zitten zuignapjes waardoor apparaat tijdens gebruik niet verschuift. MInpunt is de prijs die aan de hoge kant is. Daarnaast is de vruchtvleeshoeveelheid niet instelbaar.

Pluspunten

• mooi design
  • goed en eenvoudig schoon te maken
  • zuignap in voet

Minpunten

• prijs
  • vruchtvlees niet instelbaar

s*******@g******** 20-02-2022

Robuuste pers

Geschreven voor: WMF Profi Plus Citruspers

Mooie en gebruiksvriendelijk pers, makkelijk en snel in gebruik. Alles kan in de vaatwasser